28. jun 2010
Nyhedsbrev fra PACKobserver.dk
Forsiden
Branchens vigtige begivenheder? Hold dig opdateret under punkterne:
•
Aktuelle messer
•
Konferencer og
seminarer
Artikler du ikke fik læst? Find alle i:
•
Artikelarkivet
Interesseret i at læse om produktion af fødevarer? Besøg:
FOODobserver.dk
Miljø- og klimahjørnet:
Mere bæredygtig produktion af dåser til drikkevarer
28.06.10: Ball Corporation, som er moderselskab for producenten af drikkevaredåser, Ball Packaging Europe, har nået endnu en milepæl når det gælder implementeringen af deres bæredygtighedsprogram, der omfatter hele virksomhedsgruppen. Virksomhedens anden bæredygtighedsrapport skitserer virksomhedens og dens datterselskabers globale resultater, mål og aktiviteter i 2008 og 2009. I løbet af de seneste to år har Ball investeret over 36 mio. US-dollars i energi-effektive programmer. Det omfatter omkring fem mio. Euro sidste år, som blev spenderet på energibesparelsesprogrammer til drikkevaredåseproduktionen i Europa.
Læs mere
Anvender dokumenteret sikre materialer til emballage
28.06.10:
En artikel, som Ekstra Bladet angiveligt skal have bragt den 23. juni, og som skulle hævde, at fødevarer bliver forurenet af den indpakning, de sælges i, afvises nu på det kraftigste af brancheorganisationerne EmballageIndustrien og Plastindustrien i Danmark. – Påstandene i Ekstra Bladet om, at emballagebranchen i Danmark ikke lever op til reglerne på fødevareområdet og ikke overholder gældende grænseværdier og at skadelige stoffer derfor vandrer fra fødevareemballager til de madvarer, vi køber i supermarkederne, er usande; faktisk går vi foran med best practise, slår man fast.
Læs mere
Fra tema Emballager
Særlige poser til håndtering af rejeaffald
28.06.10:
– De fleste af os kender til problemet med håndtering af rejeaffald og hvad det giver af dårlig lugt dagen derpå, lyder det fra Schur, der lancerer en såkaldt ”Catch”-pose til rejeskaller, der skal gøre det muligt at håndtere det potentielt ildelugtende affald på en hygiejnisk måde.
Læs mere
Plastlåg sikrer nem stabling af ny aluminiumbakke
23.06.10:
Plus Pack har spillet en central rolle i et projekt, hvor en af virksomhedens norske kunder har foretaget en stor investering i en ny produktionslinje til leverpostej. Den danske emballageproducents rolle bestod i at udvikle en ny glattrukken aluminiumsbakke med trykt folie og et krystalklart plastlåg med kundens logo præget i.
Læs mere
Skridsikkert papir i letvægtsudgave
21.06.10:
Anti-skridpapir fra PAL-Cut A/S til at stabilisere paller og beskytte produkter lanceres nu i en lettere og mere prisbillig udgave. Det nye papir, Antim Light, er et alternativ til virksomhedens allerede etablerede produkt, Antim65 anti-skridpapir. Den nye udgave, der skal være godkendt til brug i fødevareindustrien, giver knapt så stor skridsikkerhed - men ifølge virksomheden ofte tilstrækkelig.
Læs mere
Fra tema Pakkemaskiner
Laser til præcis mikroperforering
24.06.10:
Virksomheden Multivac, der bl.a. fremstiller pakkemaskiner til thermoformning og tray-sealing, er ikke i tvivl om, at laser-teknologi har gjort deres emballagekoncept kaldet FreshSAFE-koncept mere alsidigt og effektivt. Med konceptet fremstilles mikroperforeringer inline i pakkemaskinen på almindelige plastfilm, og man tilbyder nu sine kunder valget mellem at få perforeringerne frembragt ved hjælp af de traditionelle nålevalser eller ved hjælp af højkoncentrerede lysstråler.
Læs mere
Lejet palleteringsløsning slår én medarbejder på to skift
23.06.10:
Britiske Allinson Flour producerer årligt mere end 10.000 tons mel, og med en lejet pallelaster fra den danske maskinproducent DAN-Palletiser har man dels elimineret tunge, manuelle løft ved håndtering af de mange melposer, dels så får man reduceret omkostningerne til processen.
Læs mere
Fra tema Mærkning
Amerikanske forbrugerne kan designe deres egen Chiquita-etiket
28.06.10:
– Hvis du nogensinde har ønsket at få din illustration i hænderne på millioner, så er din chance her. Du har nemlig nu chancen for selv at designe den berømte blå Chiquita-etiket, som har prydet utallige af verdens bananer i næsten 50 år! Nogenlunde sådan lyder det fra Chiquita Brand International, Inc. der har inviteret de amerikanske forbrugere til at sætte deres eget præg på selskabets ikoniske image i en designkonkurrence.
Læs mere
Ændring af dit abonnement
Afmeld nyhedsbrev